preload
Đây là những cú pháp lẹnh tôi đã dùng để lập trình GUI ,nay up lên cho các bạn nào có nhu cầu tìm hiểu.

Sava và tải dữ liệu:

function slider_editText_Callback(hObject, eventdata, handles)
%get the string for the editText component
sliderValue = get(handles.slider_editText,'String');

%convert from string to number
sliderValue = str2num(sliderValue);

if (isempty(sliderValue) sliderValue <> 100)
set(handles.slider1,'Value',0);
set(handles.slider_editText,'String','0');
else
set(handles.slider1,'Value',sliderValue);
end
guidata(hObject, handles);

% --- Executes during object creation, after setting all properties.

function save_pushbutton_Callback(hObject, eventdata, handles)
%allow the user to specify where to save the settings file
[filename,pathname] = uiputfile('default','Save your GUI settings');

if pathname == n %if the user pressed cancelled, then we exit this callback
return
end
%construct the path name of the save location
saveDataName = fullfile(pathname,filename);

%saves the gui data
hgsave(saveDataName);


function load_pushbutton_Callback(hObject, eventdata, handles)
%allow the user to choose which settings to load
[filename, pathname] = uigetfile('*.fig', 'Choose the GUI settings file to load');

%construct the path name of the file to be loaded
loadDataName = fullfile(pathname,filename);

%this is the gui that will be closed once we load the new settings
theCurrentGUI = gcf;

%load the settings, which creates a new gui
hgload(loadDataName);

%closes the old gui
close(theCurrentGUI);

function settings_Callback(hObject, eventdata, handles)
%nothing needed here

function saveSettings_Callback(hObject, eventdata, handles)
%allow the user to specify where to save the settings file
[filename,pathname] = uiputfile('default','Save your GUI settings');

if pathname == 0 %if the user pressed cancelled, then we exit this callback
return
end
%construct the path name of the save location
saveDataName = fullfile(pathname,filename);

%saves the gui data
hgsave(saveDataName);

function loadSettings_Callback(hObject, eventdata, handles)
%allow the user to choose which settings to load
[filename, pathname] = uigetfile('*.fig', 'Choose the GUI settings file to load');

%construct the path name of the file to be loaded
loadDataName = fullfile(pathname,filename);

%this is the gui that will be closed once we load the new settings
theCurrentGUI = gcf;

%load the settings, which creates a new gui
hgload(loadDataName);

%closes the old gui
close(theCurrentGUI);



Print :

Close:

Open:

Unon(cộng)  --Reset :

function cong_Callback(hObject, eventdata, handles)
a = str2num(get(handles.edit1, 'String'));
b = str2num(get(handles.edit2, 'String'));
x1= a+b;
set(handles.edit3,'String',num2str(x1));
function reset_Callback(hObject, eventdata, handles)
set(handles.input1_editText,'String','0');
set(handles.input2_editText,'String','0');
set(handles.answer_staticText,'String','0');
cla(handles.axes1,'reset');
reset_gui;



Giao tiep giua 2 doi tuong:

function pushbutton1_Callback(hObject, eventdata, handles)
a = receive;
% get the data from the gui (all handles inside gui_main)
b = guidata(a);

% change gui strings
set(b.edit5, 'String', get(handles.edit2, 'String'));
thay đổi kích thướt chữ:

function popupmenu1_Callback(hObject, eventdata, handles)

%gets the selected option
switch get(handles.popupmenu1,'Value')
case 1
set(handles.testing_staticText,8);
case 2
set(handles.testing_staticText,'FontSize',10);
case 3
set(handles.testing_staticText,'FontSize',12);
case 4
set(handles.testing_staticText,'FontSize',14);
case 5
set(handles.testing_staticText,'FontSize',16);
otherwise
end
guidata(hObject, handles);
  • 0 nhận xét:

    • Đăng nhận xét

      ♦ Mời bạn gửi Nhận xét của mình. Nếu không có tài khoản, bạn vẫn có thể nhận xét bằng cách Chọn hồ sơ là Tên/URL hay Ẩn danh.
      ♦ Các bạn nên để lại nhận xét của mình để góp ý , phản hồi, đánh giá bài viết . Thông qua Nhận xét hãy để cho mọi người biết Bạn là ai.
      BQT + NLH +

Music Online